هولوگرام

همه چیز درباره چاپ هولوگرام

نمایش تلوزیون های هولوگرافی

نمایش تلوزیون های هولوگرافی

سیستم کنونی تنها در یک رنگ نمایش داده میشود . اما در دانشگاه ها گفته میشود که شاید در دهه ی دیگر صفحه نمایش تلوزیون های هولوگرافی قابل فروش تجاری بتواند به بازار عرضه شود . برنامه های کاربردی برای چنین سیستمی میتواند اساسا زندگی روزمره ما را تغییر دهد .ناصر پیغمبری ,محقق اصلی این توسعه , میگوید:این میتواند در برخی از صنایع نوعی تغییرات بازی باشد .
وی همچنین افزود : اولین چیزی که به ذهن خطور میکند نمایش محصولات است و اینکه به محصولات این توانایی را دهیم که به طور سه بعدی دیده شوند قبل از این که برای اینکار هزینه ای صرف شود . به عنوان مثال آن میتواند چشم انداز غوطه وراز افراد در نمای داخلی تزئینات سوییت و یا هتل ها باشد . برخی دیگر از برنامه های کاربردی میتواند شامل درمان از راه دور ,فناوری سه بعدی نقشه برداری,سرگرمی,هدایت از راه دو درحین شرایط اضطراری, کنفرانس ویدیویی از راه دور و تولید و دیگر چیزها باشد .

کاربرد فناوری هولوگرافی 

در فیلم جنگ ستارگان نوع مشابهی از فناوری هولوگرافی وجود داشت (معمولا از نوع خاصی از دستگاه دستی پیش بینی شده) از نمونه های محبوب در این زمینه R2D2میباشد که تصویر سه بعدی از شاهزاده لایحه را برای کمک از اوبی وان کنونی پردازش کرد. هالیوود این نوع فناوری را آسان میکند .در دهه های گذشته هولوگرام ها به طور گسترده ای بر روی صفحه ی نمایش دیده شده اند . بر روی فیلم های علمی تخیلی و تلوزیونی نیز همینطور : جنگ ستارگان , پیشتازان ستاره. هولودک معروف در پیشتازان ستاره از انواع ستاره های فدراسیون استفاده شد و زمانی که کسی مجبور به بازدید از بیمار به عنوان بخشی از برنامه هولوگرام اورژانس پزشکی بودند بیشتر دیده شد.یک تصویر سه بعدی با وضوح بالا از کسی که ناگهان ظاهر میشد اما آن نیز چیزی بود که شما میتوانید با آن تعامل داشته و سوال کنید .

+ نوشته شده در  يکشنبه 23 مهر 1396ساعت 18:40  توسط نادر رفیعی 

اسناد رسمی برچسب های هولوگرافی

اسناد رسمی برچسب های هولوگرافی


برچسب های هولوگرافی را اغلب بر روی اسناد رسمی چون مدارک پزشکی و دندان پزشکی و همچنین گواهینامه هایی از جمله مدارک معتبر صادر شده از دانشگاه ها می یابیم . گاهی اوقات آن ها را بر روی اسناد مربوط به لوازم الکتریکی و قطعات به منظور اطمینان از صحتشان قرار میدهند .

محافطت از دارویی با استفاده از هولوگرام 


استفاده از تکنیک های تکثیر پیچیده به این معناست که تهدیدی واقعی برای برای صنعت دارویی وجود دارد . زیرا بسیاری از دارو ها به صورت تقلبی تولید میگردند و به فروش میرسند . برای مقابله به این مسائل ,بسیاری از شرکت های داروسازی جهان از هولوگرام ها برای محافظت از محصولاتشان استفاده میکنند . برچسب های هولوگرام در حال حاظر به طور گسترده درمحصولات دارویی سراسرجهان به عنوان نشان تایید صحت استفاده میشوند

+ نوشته شده در  شنبه 15 مهر 1396ساعت 20:19  توسط نادر رفیعی